The Dilemma: Haz fortat si falsa intelepciune

| 20 ianuarie

Cum s-o dai sa fie bine? e o „seriocomedie“ de un comic chinuit si de o seriozitate lipsita de intelepciune.

Cum s-o dai sa fie bine? este o bromance (de la brothers si romance: adica o poveste de dragoste frateasca intre barbati, tratata comic) care incearca sa spuna si cateva lucruri serioase despre relatiile umane. Titlul original este The Dilemma, iar dilema protagonistului (Vince Vaughn) e urmatoarea: sa-i spuna sau sa nu-i spuna celui mai bun prieten al sau (Kevin James) ca i-a vazut sotia (Winona Ryder) sarutandu-se cu un alt barbat? Decizia idioata pe care o ia – sa se socoteasca intre patru ochi cu "faptasa“, fara a se consulta inainte de asta nici macar cu prietena lui (Jennifer Connelly) – il arunca intr-o serie de neintelegeri, situatii penibile si accidente fizice de farsa. Numai ca regizorul Ron Howard (care, de cand a luat Oscarul pentru A Beautiful Mind, n-ar mai accepta sa regizeze o comedioara fara pretentii) incearca sa scoata mai mult din aceasta intriga trasa de par: in cursul peripetiilor ies la iveala aspecte mai intunecate ale iubirii si ale prieteniei – situatiile or fi ele de farsa, dar loviturile pot sa doara serios.
Rezultatul e insa mai mult fortat decat complex – o seriocomedie nu prea comica si de o seriozitate lipsita de intelepciune, care se baga in niste asa-zise "realitati“ mai "dure“ ale inimii omenesti, dar le trateaza cu filozofia superficiala a ghidurilor de implinire personala. Incurcatura se rezolva in urma a doua sedinte de terapie – una de grup (cu personajele stand asezate intr-un semicerc si discutand sub indrumarea unui profesionist: deci terapie la propriu) si una de cuplu – niste scene care nu prea mai sunt nici de comedie, nici de drama, ci sunt mai degraba niste pagini ilustrate dintr-un astfel de ghid, proslavind binefacerile comunicarii.
***