De Citit : Editoriale

Teodor Graur, o dubla expozitie

| 17 martie

Anul trecut, Teodor Graur ne invita la expozitia Remodern. Lucru nou prezentata la Galeria Anticariat Curtea Veche (aprilie – mai), din care si eu, si cu siguranta si altii inca retinem o serie de ready-made-uri, asamblaje ori instalatii ce reciclau obiecte din colectia artistului, activate astfel incat sa poata comunica o perspectiva personala asupra modernismului „local“ si a notiunii de nou.
Acum primim invitatia pentru o dubla expozitie ce se va deschide la Muzeul Taranului Roman in 17 martie, iar la Galeria Recycle Nest in 22 martie. Foarte probabil, Balcanian XXI va revizita problematica noului, a reciclarii si a bricolajului in cheie pseudo-dadaista ludico-ironica. Multe dintre fotografiile postate pe blogul lui Teodor Graur (dograur.blogspot.com) ne pot ajuta sa formulam imaginativ un intreg portofolio de lucrari, a caror tinta vizeaza un comentariu critic asupra consumerismului de azi.
Si in aceasta dubla expozitie, Erwin Kessler functioneaza drept partener teoretic al artistului, cu toate ca-mi amintesc cum data trecuta, la vernisaj chiar, Graur s-a delimitat in anumite aspecte de perspectiva interpretativa a curatorului. Citam aici din finalul textului ce insoteste demersul artistului doar un mic fragment ce ne poate eventual lumina in privinta termenului prins in titlul expozitiei: „Balcanianul este produsul SF al unei civilizatii post-industriale neo-primitiviste, distopic rural-citadina, in care deprinderea centrala este aceea de a te descurca cu lucruri putine si in general stricate, de a te descurca in esenta cu lipsa, cea care indeamna mereu la solutii ingenioase atat ca manualitate cat si ca speculatie inteligibila“.