De Citit : Editoriale

Lumea in relief

| 03 mai

Maturizarea entertainmentului 3D
Un bun exemplu de cum functioneaza scepticismul: in vreme ce salile de cinema 3D sunt mai mereu pline, cand vine vorba de televizoare 3D multi nu le vad un viitor, ci mai degraba le situeaza in zona esecului tehnologic. Si totusi, lucrurile se schimba uluitor de repede. Am testat saptamana trecuta noile modele de televizoare 3D ale unui producator coreean. Fata de prima generatie aparuta vara trecuta, saltul calitativ este semnificativ. In primul rand ochelarii: au devenit mult mai usori, mai putin deranjanti la purtat (vederea nu iti mai este obturata cand iti muti privirea de pe ecran), in fine par niste banali ochelari de soare – in treacat fie spus, sunt desenati de un mare designer de moda). Plus ca aceia care poarta ochelari permanenti pentru distanta au alternativa de a-si atasa pur si simplu niste lentile 3D peste cele existente, ceea ce e cu adevarat confortabil. Apoi calitatea imaginii se indreapta catre impecabil.
La evenimentul de lansare am vazut nu numai materiale video „in relief“ inregistrate anul trecut la Festivalul de la Cannes (desavarsite in aspectul lor tridimensional), ci si unele transmise live 3D HD pe ecranul televizorului de la intamplarea la care tocmai participam. Nu este deloc complicat: camera video 3D parea destul de simpla, aducand cu un binoclu (bineinteles softul din spate facea toata treaba). Desigur ramane intrebarea, de unde continut 3D (filme, inregistrari sportive etc)? Producatorul de care va vorbeam a a venit cu o gaselnitainteresanta: programele TV, filmele, orice fotografie obisnuita 2D sunt convertite pe ecran, la dorinta, prin apasarea unui buton al telecomenzii, in 3D. Si credeti-ma pe cuvant, chiar functioneaza. Desigur nu la calitatea materialelor inregistrate cu camere video/foto specializate 3D, dar la una suficienta ca sa ne dea o alta perspectiva.