De Citit : Editoriale

Cum se promoveaza Opera

| 29 iunie

Cu pasiune, fireste, si cu mintea deschisa catre ceea ce se intampla si prin alte parti.

Pasiunea, Cristina Barbulescu o are din temperament. Pasiune de a cunoaste si de a intreprinde, o pasiune bine temperata de educatia al carei miez este frumosul. Povestea ei de dragoste cu opera, cu baletul mai ales, a inceput de mult si nu cred ca se va termina prea curand… Au urmat studii de regie si apoi de comunicare, orientate catre domeniul ei de predilectie… opera! O parte din aceste studii s-au desfasurat in Franta, iar experienta acumulata a luat si forma unei carti. "Les opéras européens aujourd’hui: comment promouvoir un spectacle?" a aparut la editura L’Harmattan. Cartea putea avea ca titlu, in romaneste: "Cum sa promovezi spectacolul contemporan de opera?" O intrebare la care Cristina Barbulescu incearca sa raspunda, punand in paralel experienta a trei mari institutii: "Opéra national de Paris", "Royal Opera House" din Londra si "Grand Théatre de Genève".
In ciuda unei politici de «deschidere» catre un public larg a institutiilor de opera si a mentinerii biletelor la un pret (relativ) scazut, imaginea Operei ramane elitista. De unde si efortul de comunicare si adaptarea ofertei de spectacole. Ecuatia ideala, pe care Cristina Barbulescu o stabileste interpretand datele furnizate de mai multe scene de opera europene, este: un spectacol bun plus o comunicare buna. Din acest punct incep actiunile concre­te: evenimente de tipul "usi deschise", repetitii cu public, spectacole in aer liber si in locuri neconventionale, ateliere pentru copii… Autoarea cartii are ocazia sa puna in aplicare experienta dobandita in spatiul european, ea este coordonatoare a departamentului de comunicare al Operei Nationale Bucuresti. Intrati pe www.operanb.ro si va veti convinge ca se poate!