De Citit : Editoriale

Castelul Brand

| 06 februarie

Atacam

Ecuatia pare sa aiba atat de multe variabile incat este incredibil de rezolvat:
Televiziunile vor sa faca audienta pentru a face profit. Ca sa faca audienta trebuie sa produca emisiuni pentru cat mai multa lume. Cea mai multa lume e in mijlocul curbei lui Gauss, in zona mediocritatii. Mai mult, cu cat esti mai aproape de mediocritate cu atat curba este mai ridicata si, deci, ai mai multi privitori. Si, deci, mai multi bani din publicitate.
Televiziunea e parsiva si cu dublu sens: ofera ce place majoritatii si educa in acelasi timp privitorii sa fie mediocri, pentru a creste baza unei impozitari pe libertate diavolesti. Degeaba urla cei care inteleg ca televiziunea poate strica un popor. Degeaba se mai incrunta un CNA demonizat si aruncat dintr-o stransoare politica in alta. Degeaba atentioneaza filozoful care nu mai face rating nici cat glezna stiu eu carei iubite monosilabice de fotbalist. Ecuatia de mai sus functioneaza atat de fluid ca eu, care orisicat am o pozitie din care sunt auzit zilnic, am parasit orice speranta ca cineva poate schimba ceva. Pana azi.
O emisiune oribila in care o fata care nu a gresit cu nimic, dar este fiica unor foste celebritati, era umilita pentru rating, Acces Direct, a creat saptamana asta cateva urlete mediatice de frustrare. Noi am vorbit la radio despre asta, dar cumva cu aceeasi lehamite si blazare. Apoi insa am vazut o sansa. In astfel de cazuri, cred ca putem cere responsabilitate marilor producatori care cumpara publicitate in astfel de spatii de dejectie ale organismului media. Pe hartie se vede o profitabilitate in a fi vazut de milioane de oameni. Dar daca brandul producatorilor, atat de pretios pentru ei, este asociat cu migala si tact cu emisiuni din acestea cu efect de carnagiu rutier, si aceasta asociere devine virala, producatorul isi va retrage banii. Zero bani = zero emisiune, chiar daca ratingul este mare in cifre. Si, va aduc aminte, exista precedente. Acum cativa ani mai multe companii au oferit, castigand in imagine, burse, bani pentru ecologie, pentru minoritati, pentru invatamant, etc.
Si chiar daca nu va functiona, imi va face placere sa incerc sa vorbesc cu ei. Si mi-ar face tare bine sa