De Citit : Editoriale

Bordelul de la Gogol

| 17 martie

Manelistii antimanele
In noaptea de dupa concertul de la Sala Palatului, delirantii de la Gogol Bordello bombaneau in clubul Underworld ca n-au inteles de ce a fost huiduit Ionut Cercel. Ionut Cercel este fiul manelistului Petrica Cercel. Ionut are o voce foarte buna, deci canta si el ce aude pe-acasa, deci manele.
Cum Gogol Bordellii au intarziat mai mult de o ora inceperea concertului, dupa DJ-ul (f. bun) care a incalzit publicul, organizatorii au difuzat piese de mare diversitate a caror tema comuna era diversitatea (in acceptiunea ei de multiculturalism).
S-a ascultat rock, folk, punk, muzici etno si, pe deplin justificat, o manea in interpretarea lui Ionut. O manea in care e vorba despre drepturi egale, ceva de genul „Chiar daca esti moldovean, ardelean sau tigan suntem Made in Romanie… Da dumla dumla da etc“ Ei bine, tot „made in Romania“ erau si cei care, in Sala Pala­tului au inceput sa huiduie din toti rarun­chii, fara pic de umor, ba chiar cu ura. Aveau spume si-n ochi. Iar acum aflu ca Eugene Hutz, solistul gogolic, a facut-o cu intentie; el cara, de obicei, din Romania, CD-uri cu manele in care gaseste, zice el, multe lucruri care-i plac.
Sa nu uitam ca in trupa lui au cantat sau canta ucraineni, rusi, israe­- lieni, romani, scotieni, americani – o diversitate care se regaseste in eclectismul de teme muzicale din bordelul lor gipsy/punk. Si nu degeaba au ra­mas ei in Underworld la dezmatul mu­zical organizat de Romano Butiq pana la o ora pe care nu si-o mai aminteste nimeni.
Uite ce e, manelistul e omul care vrea sa moara dusmanii. Restul sunt oameni. Iar Sala Palatului nu e loc pentru punkeri. Cine-a mai vazut pogo (moseala) intre spatiul meschin dintre scaune? Eugene Hutz s-a legat si de luminile Salii – o linie de lampi care bateau pe public ca pe vremuri: „care-i comunistul care e la lumini fuck you astea-s lumini comuniste, aici facem arta nu politica“.